Δήλωση του Προέδρου της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ., Σωκράτη Φάμελλου για το Fly Over
Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ έχει αποκαλύψει ήδη από το 2019, όταν και εξαγγέλθηκε το έργο του fly over στην περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης, ότι δεν ήταν έργο συγκοινωνιακής προτεραιότητας, δεν είχε περιβαλλοντική αδειοδότηση και θα οδηγήσει την πόλη σε κυκλοφοριακό έμφραγμα, όπως και αποδείχθηκε.
Από το Νοέμβριο του 2023 ζητήσαμε, σε συμφωνία με την πλειοψηφία των φορέων της πόλης, να μην προχωρήσει το fly over αν δεν υπάρξει σχεδιασμός και μέτρα αντιμετώπισης των κυκλοφοριακών επιπτώσεων, αν δεν ενισχυθεί ο ΟΑΣΘ και δεν λειτουργήσει το Μετρό. Αποκαλύψαμε επίσης το οικονομικό σκάνδαλο που κρύβεται πίσω από το έργο, εφόσον το κόστος του θα ξεπεράσει το 1,5 δισ. ευρώ, ενώ ήδη ο ανάδοχος θα αποζημιωθεί για την πρώτη 5μηνη καθυστέρηση, με ευθύνη της κυβέρνησης.
Σήμερα αποκαλύφθηκε ακόμα μία προκλητική μεθόδευση. Για να κερδίσει την αναβολή της εκδίκασης της υπόθεσης στο ΣτΕ η κυβέρνηση επικαλέστηκε μία “οικειοθελή διαβούλευση” για το Fly Over, διαδικασία εκτός θεσμικού πλαισίου. Και ενώ έχει ήδη τροποποιήσει παράτυπα τους περιβαλλοντικούς όρους του έργου – τους οποίους εκ των υστέρων θέλει να διαβουλευθεί-! Διαβούλευση για τα μάτια του κόσμου, αφού δεν συνοδεύεται με παύση των εργασιών.
Στις 16/4/24, μία μέρα μετά την απόρριψη από το ΣτΕ της αναστολής εργασιών, προχώρησαν σε αναθεώρηση της ΑΕΠΟ με υπερδιπλάσια έκταση υλοτόμησης στο Σέιχ Σου από την αρχική άδεια, χωρίς διαβούλευση. Και σήμερα επικαλούνται την εκ των υστέρων διαβούλευση για να μη συζητηθεί η προσφυγή αλλά να συνεχιστεί το έργο.
Πέρα από την παραδοχή ότι η έκδοση αναθεώρησης της ΑΕΠΟ στις 16/4/24 ήταν ελλιπής, η σημερινή εξέλιξη είναι απαράδεκτη και επικίνδυνη.
Η κυβέρνηση, επικαλούμενη δικό της έλλειμμα, μεθόδευσε τη συνέχιση της κατασκευής και τον εγκλωβισμό της πόλης σε τετελεσμένα, και άρα αναντίστρεπτων και καταστροφικών επιπτώσεων στο περιβάλλον και στη ζωή των πολιτών της Θεσσαλονίκης και πιθανό νέο κόστος εις βάρος του δημοσίου.
Μετά από τη σημερινή εξέλιξη οφείλουν να σταματήσουν οι εργασίες και να αποκατασταθεί η νομιμότητα και οι προβλεπόμενες διαδικασίες. Και η δικαιοσύνη να εξετάσει και να απονείμει ευθύνες για τα πολιτικά πρόσωπα και τα στελέχη της διοίκησης που έχουν «στήσει» τους μηχανισμούς αποζημίωσης του αναδόχου με λεφτά των φορολογουμένων, εις βάρος του περιβάλλοντος και της ποιότητας ζωής των πολιτών της Θεσσαλονίκης.