Χρήστος Σταϊκούρας: «Αναβαθμίζουμε τον στόλο των αστικών συγκοινωνιών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη με 1.300 νέα λεωφορεία, μέχρι το τέλος της τετραετίας»
Την αναβάθμιση του στόλου των αστικών συγκοινωνιών, ανακοίνωσε στη Βουλή ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας.
Κατά την συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου, ο κ. Σταϊκούρας παρουσίασε την σύμβαση για την προμήθεια διακοσίων πενήντα (250) ηλεκτρικών αστικών λεωφορείων, σύγχρονης τεχνολογίας, σύμφωνα με το ΤΜΗΜΑ 5 διενεργηθέντος ηλεκτρονικού διαγωνισμού (υπ’ αρ. 6/2021 διακήρυξη) και το χρονοδιάγραμμα για την αναβάθμιση του στόλου των αστικών συγκοινωνιών με 1.300 νέα λεωφορεία, στο τέλος της τετραετίας.
Σε αυτό το πλαίσιο, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ανέλυσε το χρονοδιάγραμμα ενίσχυσης του στόλου των συγκοινωνιακών φορέων, με βάση το οποίο έως το τέλος Απριλίου 2024 αναμένεται η άφιξη 250 ηλεκτρικών λεωφορείων, εκ των οποίων τα 140 θα αξιοποιηθούν στην Αθήνα και τα 110 στη Θεσσαλονίκη.
Πρόκειται για το αρχικό σκέλος του πρώτου διαγωνισμού που αφορά, αθροιστικά, 650 νέα οχήματα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, το σύνολο των οποίων προβλέπεται να έχουν παραδοθεί σε κυκλοφορία έως τα μέσα του 2025.
Ενώ, άμεσα δρομολογείται και ο δεύτερος διαγωνισμός, με αντικείμενο επιπλέον 650 οχήματα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, καθώς ήδη προγραμματίστηκε η έναρξη σύνταξης Διακήρυξης, με εκτίμηση να ολοκληρωθεί η παράδοση και αυτών των οχημάτων στο τέλος της τετραετίας.
Ο κ. Σταϊκούρας εξέθεσε αρχικά τα σημερινά δεδομένα που αποδεικνύουν ότι οι συγκοινωνιακοί φορείς στις δύο πόλεις διαθέτουν έναν γηρασμένο στόλο με μέση ηλικία οχημάτων τα 1 8,8 έτη, έναντι του μέσου όρου ηλικίας μεταξύ των συνόλου των κρατών – μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που ανέρχεται σε 12,7 έτη. Παράλληλα, επεσήμανε την άμεση επίπτωση της παλαιότητας του στόλου στην υψηλή συχνότητα των βλαβών και τον προσωρινό χαρακτήρα των λύσεων με συμβάσεις leasing και οικεία ΚΤΕΛ για την κάλυψη του συγκοινωνιακού έργου.
Στοιχειοθετώντας την επιχειρηματολογία για την απόφαση προμήθειας νέων οχημάτων, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών υπενθύμισε, επιπλέον, την ανάγκη συμμόρφωσης στην Κοινοτική Οδηγία που επιβάλλει το 33%/47% των νέων αστικών λεωφορείων να είναι «καθαρά» έως το 2025/2030, αντίστοιχα.
Ο κ. Σταϊκούρας υπογράμμισε κατά τη δευτερολογία τις προσπάθειες που καταβάλλονται προκειμένου να αντιμετωπιστούν τα συγκοινωνιακά προβλήματα που θα προκύψουν από την εκκίνηση των έργων του Flyover της Θεσσαλονίκης, ενώ τέλος, προανήγγειλε τη δημιουργία δύο Μητροπολιτικών Φορέων για την αντιμετώπιση των κυκλοφοριακών προβλημάτων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.