Το 2022, την τελευταία πλήρη χρονιά της πρώτης τετραετίας Μητσοτάκη, είναι η μοναδική ευκαιρία, να εκκινήσουμε όλες αυτές τις κοινωνικές μεταρρυθμίσεις, που δεν μας επέτρεψαν οι ατυχείς συγκυρίες μέχρι τώρα, υποστήριξε στην ομιλία του για τον Προϋπολογισμό 2022 ο Βουλευτής Β´ Θεσσαλονίκης Ν.Δ Δημήτρης Βαρτζόπουλος.
Κατ´ αρχάς παρέρχεται ανεπιστρεπτί η εποχή των ελλειμμάτων. Το 2023 θα πρέπει, να επιστρέψουμε στα πρωτογενή πλεονάσματα, που βέβαια θα επιδιώξουμε, να είναι μικρότερα των συμφωνηθέντων. Προς τούτο θα πρέπει, να κατοχυρώσουμε την αξιοπιστία μας έναντι των αγορών όσο και έναντι των εταίρων μας. Μετά τη λήξη του PEPP ( του πανδημικού έκτακτου προγράμματος αγοράς στοιχείων ενεργητικού της ΕΚΤ) και την περιορισμένη αποτελεσματικότητα των επανεπενδύσεων, η επίτευξη της επενδυτικής βαθμίδος το ταχύτερον δυνατόν καθίσταται υπαρξιακής σημασίας για την χώρα μας.
Η ανάπτυξη της οικονομίας όμως, προϋποθέτει έλεγχο της πανδημίας, δηλαδή όσων και όποιων μεταλλάξεων θα προκύψουν από την δεξαμενή των δισεκατομμυρίων ανεμβολιάστων στην Αφρική και στην Ινδική Χερσόνησο. Η συνεργασία των ιδιοκτητών πατέντας με άλλους παραγωγούς για την πλήρη εμβολιαστική κάλυψη αυτών των περιοχών, θα πάρει χρόνο. Μέχρι τότε η ανύψωση ενός τείχους ανοσίας είναι δυνατή μόνον μέσω του υποχρεωτικού εμβολιασμού, που αναπόφευκτα θα επιβληθεί παντού, με πρώτη την Ευρώπη, τους επόμενους μήνες. Θα πρέπει λοιπόν και εμείς, να επεκτείνουμε την υποχρεωτικότητα και στους εργαζομένους σε όλα τα επαγγέλματα εξυπηρέτησης κοινού, δηλαδή στο λιανεμπόριο, όπως γίνεται στην Νέα Υόρκη, στην εστίαση, τον τουρισμό και φυσικά στο σύνολο των δημοσίου τομέως, όπως στην Ιταλία, τόνισε ο Βουλευτής.
Αυτήν την στιγμή μια ριζοσπαστική αλλαγή συντελείται στον τρόπο διοίκησης άρα και λειτουργίας του κράτους υποστήριξε ο κ. Βαρτζόπουλος. Ο Προϋπολογισμός Επιδόσεων, ο οποίος καταστρώνεται πλέον σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα ταξινόμησης των κυβερνητικών λειτουργιών του Ο.Ο.Σ.Α (COFOG) δημιουργεί μια καινούρια πραγματικότητα στο ελληνικό Δημόσιο. Δίδει την δυνατότητα αξιολόγησης πολιτικής και υπηρεσιακής διοικήσεως βάσει κύριων δεικτών επίδοσης (KPIs). Οπότε και την επιλογή προϊσταμένων βάσει ποσοτικής αξιολογήσεως και την θέσπιση κίνητρων και αντικίνητρων, που θα συζητήσουμε στο παράδειγμα του ΕΦΚΑ, και που μπορεί και πρέπει, να ισχύσει και σε όλες τις πολεοδομίες, εγκρίσεις αδειών και επενδύσεων, διεκπεραιώσεις διαγωνισμών έργων και προμηθειών, εκδόσεις δικαστικών αποφάσεων, αξιολόγηση εκπαιδευτικών μέσω PISA, επιλογή διοικήσεων και ιατρικών διευθυντών στο ΕΣΥ βάσει των οικονομικών και θεραπευτικών αποτελεσμάτων των μονάδων τους, παντού δηλαδή σε όλο το Κράτος.
Αυτή η επανάσταση στην λειτουργία του κράτους και η υγειονομική κανονικότητα, που θα μας εξασφαλίσει ένα εκτεταμένο πρόγραμμα υποχρεωτικών εμβολιασμών, κατέληξε ο Βουλευτής, μας δίδουν την δυνατότητα επί τέλους:
1.Να αποκτήσουμε μια ενιαία Κοινωνική Υπηρεσία, η οποία θα μετεξελίξει το «Ελάχιστο Εγγυημένο Εισόδημα» σε εξατομικευμένο καλάθι υπηρεσιών “Εγγυημένης Αξιοπρεπούς Διαβίωσης».
2.Να δημιουργήσουμε ένα «Εθνικό Σύστημα Προνοίας», ένα «Εθνικό Σύστημα Πρωτοβάθμιας Περίθαλψης», που θα προσφέρει πλήρη ιατροφαρμακευτική κάλυψη, πλήρως αποζημιουμένη από το Ασφαλιστικό Ταμείο, με ελεύθερη επιλογή μεταξύ των συμβεβλημένων ιδιωτών.
3.Να αποκτήσουμε τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση, που να εξυπηρετεί την οικονομία μας.
4. Να υιοθετήσουμε ένα νέο παραγωγικό μοντέλο αναβαθμίζοντας τον ρόλο των Επιμελητηρίων και ενθαρρύνοντας τις πολύ μικρές (κυρίως ατομικές), μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις να εκσυγχρονισθούν και να ακολουθήσουν οικονομίες κλίμακος.
Να οικοδομήσουμε δηλαδή το Κοινωνικό Κράτος, που χρωστάμε στον εαυτό μας εδώ και 200 χρόνια.