Ξεκάθαρη θέση υπέρ της ίδρυσης και λειτουργίας στην Ελλάδα μη κρατικών μη κερδοσκοπικών πανεπιστημίων πήρε ο Βουλευτής Β΄ Θεσσαλονίκης της Νέας Δημοκρατίας, κ. Θεόδωρος Καράογλου, από το βήμα της Ολομέλειας της Βουλής.
Παίρνοντας το λόγο, στη συζήτηση που βρίσκεται σε εξέλιξη για το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας, ο κ. Καράογλου υποστήριξε ότι η ίδρυση μη κρατικών ΑΕΙ είναι εμβληματική και επιβεβλημένη μεταρρύθμιση.
«Εμβληματική, διότι απελευθερώνει την τριτοβάθμια εκπαίδευση στην πατρίδα μας από ιδεοληψίες δεκαετιών και αγκυλώσεις του παρελθόντος και επιβεβλημένη, γιατί κάθε χρόνο χιλιάδες μαθητές φεύγουν από την Ελλάδα για να σπουδάσουν σε πανεπιστήμια του εξωτερικού».
«Γιατί να μην επαναπατρίσουμε αυτά τα παιδιά ώστε να σπουδάζουν στον τόπο τους; Γιατί από χώρα εξαγωγής φοιτητών η Ελλάδα να μην γίνει χώρα εισαγωγής φοιτητών;» αναρωτήθηκε.
Ακολούθως αποδόμησε το επιχείρημα της αντιπολίτευσης ότι η Κυβέρνηση ασκεί ταξική πολιτική, επισημαίνοντας ότι δεν νοείται να συζητούμε για την εκπαίδευση του 2030 με όρους, φρασεολογία και επιχειρήματα του 1974.
«Αυτού του είδους οι πρακτικές, λογικές και συμπεριφορές δεν είναι προοδευτισμός, αλλά οπισθοδρόμηση» σημείωσε. Και πρόσθεσε ότι είναι «υποκρισία να παριστάνουν τους τιμητές των δημόσιων πανεπιστημίων εκείνοι που φοίτησαν σε ιδιωτικά σχολεία και πανεπιστήμια του εξωτερικού ή στέλνουν τα παιδιά τους σε αντίστοιχα, αλλά και εκείνοι που ενώ στην Ελλάδα πολεμούν τα μη κρατικά ΑΕΙ, διδάσκουν σε ιδιωτικά πανεπιστήμια της Κύπρου και του εξωτερικού».
«Εμείς υλοποιούμε εθνική πολιτική και όχι κομματική η προσωπικού συμφέροντος» συνέχισε στην ομιλία του ο κ. Καράογλου, καθιστώντας σαφές ότι το… παραμύθι της δήθεν υποβάθμισης των δημόσιων πανεπιστημίων δεν έχει… δράκο.
«Ποτέ ξανά και καμία Κυβέρνηση στο παρελθόν δεν ενίσχυσε τόσο πολύ την εκπαίδευση σε όλες τις βαθμίδες της. Σήμερα, η χρηματοδότηση των ΑΕΙ από εθνικούς και άλλους πόρους ανέρχεται σε 1 δισεκατομμύριο ευρώ. Σε δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια έγιναν 25.000 διορισμοί δασκάλων και καθηγητών. Την ίδια ώρα διπλασιάστηκαν τα πρότυπα και πειραματικά σχολεία, τα γυμνάσια και τα λύκεια πέρασαν στην ψηφιακή εποχή, ενισχύουμε την επαγγελματική εκπαίδευση προσφέροντας εξειδικευμένη δράση και σίγουρη απασχόληση και αναβαθμίσαμε το Ανοιχτό Πανεπιστήμιο ως Κέντρο Δια Βίου Μάθησης» σημείωσε.
Και έκλεισε την τοποθέτησή του λέγοντας: «Δεν πρόκειται για… βιομηχανία παραγωγής πτυχιούχων, αλλά για ένα ιστορικό βήμα προς τα εμπρός για την τριτοβάθμια εκπαίδευση και τη χώρα μας. Με την ολοκλήρωση της ψηφοφορίας στη Βουλή θα αποδειχθεί στην πράξη ποιά κόμματα λειτουργούν με μεταρρυθμιστική πυξίδα και ποιά συγκρούονται με την πραγματικότητα».