Ο Γιώργος Αρβανιτίδης βουλευτής Β’ Θεσσαλονίκης και αρμόδιος Τομεάρχης Ενέργειας και Περιβάλλοντος του Κινήματος Αλλαγής μίλησε στην Ολομέλεια της Βουλής για το Αναπτυξιακό Νομοσχέδιο του 2022.
Ο κ. Αρβανιτίδης τόνισε χαρακτηριστικά ότι:
«Ο Αναπτυξιακός Νόμος εγκλωβίστηκε στην “Ελπίδα” και κόλλησε στα μικροκομματικά παιχνίδια του ΣΥΡΙΖΑ. Ζήσαμε όλοι μια βδομάδα όπου αναδείχθηκαν καθαρά 2 πράγματα: 1. Η κατάρρευση του επιτελικού κράτους της ΝΔ και 2. Η ανεπάρκεια ουσιαστικής εναλλακτικής πρότασης του ΣΥΡΙΖΑ. Και έτσι φοβάμαι ότι με αυτά τα μυαλά και νοοτροπία σε ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ η Ανάπτυξη στην χώρα θα αργήσει πολλές βδομάδες ακόμα, αν δεν αλλάξουν οι πολιτικοί συσχετισμοί. Στο παρόν Νομοσχέδιο δεν υπάρχει στόχευση για αλλαγή του παραγωγικού μοντέλου και δεν υπάρχει καμία περιφερειακή διάσταση.
Ένας ουσιαστικά Αναπτυξιακός Νόμος θα έπρεπε να έχει πρόνοιες για το πώς ένα μεγάλο μέρος των πόρων θα έμενε στη χώρα μας, με κυρίαρχο το κριτήριο της Εθνικής Προστιθέμενης αξίας και στόχευση μια Βιώσιμη Ανάπτυξη με παραγωγή στον τόπο μας.»
Ο Γιώργος Αρβανιτίδης αναφερόμενος στο ενεργειακό κόστος που επηρεάζει κάθε αναπτυξιακή προοπτική και ροκανίζει την ανταγωνιστικότητα των ελληνικών επιχειρήσεων επεσήμανε τις τεράστιες αυξήσεις και ανέφερε χαρακτηριστικά ότι: «Με τους λογαριασμούς ρεύματος να έχουν τριπλασιαστεί και τετραπλασιαστεί, η κυβέρνηση οδηγεί τις ελληνικές επιχειρήσεις από τα «κόκκινα» δάνεια στους «κόκκινους» λογαριασμούς ρεύματος. Πώς ζητάμε από τις ελληνικές επιχειρήσεις να αναπτυχθούν και οι ξένοι να επενδύσουν εδώ, με τέτοιο ενεργειακό κόστος ;»
Ο κ. Αρβανιτίδης σημείωσε επίσης ότι το Υπουργείο Ανάπτυξης δεν μπορεί να «τρέξει» καμία δίκαιη αναπτυξιακή μετάβαση και απολιγνιτοποίηση καθώς συνεχώς ψηφίζει και ξεψηφίζει δικούς της πρόσφατα ψηφισμένους νόμους.
Αναφορικά με τα άρθρα 38 ως 44 για την Πράσινη Μετάβαση και την Περιβαλλοντική Αναβάθμιση Επιχειρήσεων αλλά και τα άρθρα 51 ως 57 για την Δίκαιη Αναπτυξιακή Μετάβαση, η ανάγκη και μόνο έκδοσης Κοινών Υπουργικών Αποφάσεων που θα καθορίζουν:
1. Τους ειδικούς όρους, προϋποθέσεις, προδιαγραφές και περιορισμούς για την υπαγωγή επενδυτικών σχεδίων ( στο αρ. 44) και
2. Το ειδικότερο πλαίσιο εφαρμογής του παρόντος κεφαλαίου στο πλαίσιο της συγχρηματοδότησης επενδυτικών σχεδίων από το ΕΣΠΑ της προγραμματικής περιόδου 2021-2027 (στο αρ.57παρ.1), καθιστά τις διατάξεις κενές “ουσιαστικού” περιεχομένου και απλώς περιγραφικές.
Το Κίνημα Αλλαγής έχει προτείνει, εδώ και καιρό, τον εντοπισμό δραστηριοτήτων, προϊόντων και υπηρεσιών που σχετίζονται:
• Με την προστασία του κλίματος,
• Την προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή και
• Την κυκλική οικονομία, προκειμένου να τεθούν σε χαμηλότερες κλίμακες ΦΠΑ, βάσει κριτηρίων κλιματικής ουδετερότητας, αλλά κάτι τέτοιο δεν φαίνεται να υιοθετεί η Κυβέρνηση.
H Eλλάδα δεν έχει ακόμη εντάξει στο εθνικό σχέδιο Ανάκαμψης ειδικά προγράμματα στήριξης του «πράσινου» μετασχηματισμού. Οι δε ΚΟΙΝΣΕΠ ακόμα αναζητούν αναγνώριση και στήριξη από τον τραπεζικό τομέα, με αξεπέραστα προβλήματα που ζητούν λύσεις.
Η ελπίδα για επιστροφή σε μια αναπτυξιακή κανονικότητα, για τους πολίτες και τη χώρα εξανεμίζεται όσο η Κυβέρνηση ξορκίζει τη πραγματικότητα με ευχές για παροδικότητα των φαινομένων του πληθωρισμού και της ακρίβειας και πιστεύει ότι ψηφίζοντας απλά Αναπτυξιακούς Νόμους θα έρθει η Ανάπτυξη.